psie lato


Lato jest dość cięzkim okresem dla psów ze względu na upały, ale również czyhające niebezieczeństwa. Przygotowałam nasze zasady dbania o komfort oraz przede wszystkim zdrowie
1. 
Wysoka temperatura powoduje nagrzanie sie materiałów takich jak asfalt, beton czy kostka brukowa. Temperatura asfaltu w ciepłe letnie dni może dochodzic do nawet 60°C, co przy dłuższym spacerze może spowodować uszkodzenie opuszków, a przecież spacer ma być dla psa czystą przyjemnością. Starajmy się w godzinach popołudniowych szukać trawników lub miejsc zacienionych, aby pies w jak najmniejszym stopniu odczuł upały.
2. Niektóre psy posiadające guzik samozagłady (nasz Benek) wymagają nadzorowania, aby kładły się w cieniu, same z siebie jakoś nie posiadają instyktu przetrwania
3. Jak wiadomo psy pocą się przez łapy, a więc dobrym pomysłem będzie chłodzenie ich poprzez nie. od zimnej wody/ jedzenia mogą dostać zapalenia gardła więc uważajcie.
4. Owady, robaki: ja osobiście nienawidzę robactwa, które wlatuje mi w twarz, psy tak samo i muszę nadzorować czy polują na muchę czy aby nie na jakąś osę lub szerszenia. Warto poćwiczyć komendę zostaw dla spokoju ducha. 
Oczywiście kleszcze przenoszące choroby, psy nie złapały jeszcze żadnego w tym roku. Za to ja złapałam jednego, a więc pamiętajcie również o sobie!
5. Nie wszystkie psiaki lubią pływanie w wodzie jednak, swoje nauczyliśmy ją lubić i z niej korzystać w upały. Pływają po zabawkę, ale nie za daleko, zawsze jesteśmy w pogotowiu żeby je łapać. Super tutaj sprawdzają się kapoki. My jednak nie inwestowaliśmy z racji małego zapotrzebowania, za to zastanawiamy się coraz bardziej nad zakupem małego basenu na ogród
6. Zawsze zabieramy ze sobą butelkę wody na spacery, nawet te krótsze 
7. Mniejsze posiłki: nie zmuszajmy psa do jedzenia, na lato pies będzie miał mniejsze zapotrzebowanie na jedzenie w przeciwieństwie do zimy
8. Sama nie pomyślałam o tym, ale widziałam wpis na psiarsiej grupie co do kagańców, pamiętajmy, że kaganiec musi być na tyle duży żeby pies mógł swobodnie otwierać pysk i się wentylować
9. Nic bardziej oczywistego, ale nie zostawiamy psa w aucie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Wyszczekani , Blogger